26 de setembre 2006

Quina creu, la de Sant Jordi


La Creu de Sant Jordi va ser concebuda, l'any 1981, com la màxima distinció que otorga la Generalitat a persones i a entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la tasca de defensa de la seva identitat i de restauració de la seva personalitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural. Una distinció important i que a un catalanet com jo li plenaria d'orgull guanyar algun dia.
Però amb les 63 persones i 15 entitats guardonades d'enguany, queda un regustet a muñeca chochona que tira d'esquena. Des del 1981 portem ja unes 900 distincions a títol individual i unes 300 entitats guardonades, vamos, que anem pel camí de los 4.400 d'A3. Potser la culpa és meva perquè em costa concebre premis o distincions per a més de tres 'nominats' (ara he exagerat)... però voleu dir que no caldria ser una mica més selectiu?
No discuteixo els mèrits de tots els homenatjats (bé, Cruyff, que ni es va presentar, o el presi de SEAT... què vols que et digui?) però no es pot pretendre que la Creu de Sant Jordi tingui prestigi i reconeixement internacional si cada cop que s'entrega sembla la llista de los premiados con un 11 en la quiniela.
Insisteixo, estic totalment d'acord amb l'existència d'aquest guardó, però amb aquest funcionament començo a entendre les crítiques que fins fa poc jo titllava d'envejoses i que feien la pregunta rabiosa de: "qui no té una Creu de Sant Jordi?".

4 Comments:

Blogger Puji said...

Kanu, totalment d'acord. La desvirtuació de tan nostrat guardó rau en el seu repartiment nombrós i indiscriminat.
Per haver escrit aquesta darrera frase ja em mereixo una creu de sant jordi, oi? :-p

9:53 a. m.  
Blogger Huckleberry Finn said...

Potser no ve gaire a cuento, pero aqui a Anglaterra el patro tambe es Sant Jordi. Podeu llegir-ne la historia aqui:

http://misaventurasinglesas.blogspot.com/2006/06/la-cruz-de-san-jorge.html

10:44 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo un dia vaig jurar bandera i vaig fer un peto a bandera de EspaÑa, suposo que ja no m'ha la donaran mai, oi? Ostias i també vaig cridar "Viva España". Buff, necessito dos vides per esborrar el fet.. llàstima.

5:21 p. m.  
Blogger Otger Cataló said...

jejeje, oriol ho tens realment xungo !!! en quan a la distinció, bé, no em sembla pas tant malament de totes formes crec que se li haria de donar més importància a cites com el "Botifler de l'any" o el "Capsigrany 200X", em sap greu reconeixeu però hi ha més gent que es mereix aquest guardó que gent que mereix la Creu de Sant Jordi.

8:24 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home