24 de setembre 2006

Mal, muy mal


Tot plegat, fatal. M'estic referint a la designació de l'escriptora Elvira Lindo com a responsable de llegir el pregó de les Festes de la Mercè.

D'una banda, està molt bé que siguem 'tope guays' i volguem sempre reconèixer la important tasca duta a terme per algú, sigui d'on sigui. Que et demanin llegir el pregó d'una Festa Major (i més una ciutat com BCN)sempre és un honor i un reconeixement. De l'altra, però, cal ser conscients del que som. Barcelona és la capital de Catalunya, i jo personalment he trobat a faltar una mica més de ganes de què el missatge fos en català. Les Festes Majors de París tindrien com a pregoner a Fernandito Alonso llegint el pregó en perfecte español per haver estat un pilot tant exitós de l'escuderia francesa Renault?

Vale, també es pot pensar que si trobes un personatge universal indiscutible, molt vinculat a la ciutat pel què sigui però sense un pijo de la nostra llengua, doncs endavant, que al cap i a la fi crearàs interès i ressò per la presència del convidat en qüestió. Tot i que...
Ara bé, no crec que sigui el cas de la gaditana, sense menystenir en cap moment els seus mèrits. No em negareu que no ha de ser fàcil trobar algun artista, escriptor, professional d'algo, etc. amb uns mèrits similars als d'aquesta escriptora i que conegui la nostra llengua. En fi, per mi, punto negativo per a la Comissió de Festes.

A partir d'aquí, un cop decidit i tenint en compte que al dia següent va tornar a sortir el sol (o sigui que la cosa tampoc era per 'rasgarse las vestiduras). M'ha semblat terrible el boicot dels quatre primos de sempre... que han boicotejat a crits l'acte i que m'han provocat, personalment, força vergonya aliena. Després són aquesta gent els que van repartint carnets de 'feixista'.

11 Comments:

Blogger Gerard Agudo said...

Per mi que Elvia Lindo no parli català no és el problema base de la polèmica, és un afegit més.

El problema està en perquè el senyor Clos es passa la comissió de festes per allà i decideix ell solet qui dirà el pregó. El problema està en què ha fet aquesta dona per Barcelona per tenir l'honor de dir el pregó.

Perqué t'asseguro una cosa, si Ronaldinho fes el pregó, el llegiria en castellà i ningú diria res. Perdó, Sánchez Llibre es queixaria.

10:23 a. m.  
Blogger Puji said...

1. Floquet de neu, en marxar cap a MadriT va deixar un regalet a l'hereu (en minúscula).
2. Senyor Hereu (en majúscula) ja veu quin pa s'hi dóna.
3. Aneu-vos preparant si guanya Montilla.

10:28 a. m.  
Blogger David said...

Em sembla malament, fatal i patètic... No sé perquè, però cada cop em toquen més els collons els temes que "ataquen" Catalunya i el català. Deu ser que ja he sentit prou barbaritats...

Benvingut a l'espai blogsoferic!!!!
(També t'invito a anar entrant al meu blog de tant en tant! ;)

11:24 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Primer de tot felicitar-te oficialment per la creació d’aquest BLOG, de passada aprofito per a saludar a, com molt bé deies en el teu primer post, a tota la comunitat Blogger de Ex-Valldemies.

Vull fer un comentari que lliga el teu post actual amb el de la campanya de les seleccions catalanes.
En el post de va deixar en Gerard sobre el tema de les seleccions catalanes va incloure un link del youtube per veure el vídeo, jo en deixo un altre:
http://www.youtube.com/watch?v=hgovIZcWOQQ

El vídeo és el mateix, però el que és diferent, és QUI el penja, i el títol que li dona... per a la teva “diversió” i capacitat d'autoflagelació on-line (se com t’agrada visitar libertadigital), et deixo un parell de links del personatge que ha penjat el vídeo:

1er el link a la secció de vídeos del youtube que té, això sol ja és divertidíssim.
http://www.youtube.com/profile?user=criterio

2on Directament el del seu blog, no comentaré cap article seu pq son impagables, t’animo a que els descobreixis tu mateix... (he, eh, ja m’imagino com se t’inflarà la vena del coll quan els llegeixis) només t’avanço que li agrada citar… com ho diu? Ah! Si “interesante artículo de Federico Jiménez Losantos”

http://criterio.e-dazibao.com/

I amb això, que no es poc, m'acomiado de vosaltes!
Abraçades per tots.

JJ.

11:31 a. m.  
Blogger Unknown said...

Hey, Bullon! merci per passar-te per aquí. Ja veig que m'has deixat una bonica dosi de verí perquè em diverteixi una estona... ja et diré el què!

11:50 a. m.  
Anonymous Anònim said...

El pregó de qualsevol poble o ciutat de Catalunya ha de ser en català. Amb el que costa tenir la identitat que tenim si ni nosaltres mateixos ens promocionem anem malament.

1:10 p. m.  
Blogger Unknown said...

Hola Oriol. Totalment d'acord. En principi sempre hauria de ser així, tot i que jo deixaria lloc a les excepcions (comptades).

1:37 p. m.  
Blogger Otger Cataló said...

A mi més que la gent del carrer el que m'ha fet més vergonya és que ERC, pertanyent a l'equip, de govern no és presentés a l'acte.

4:08 p. m.  
Blogger Unknown said...

Mmmm, jo amb això no hi estic tant d'acord... Segons diu en Gerard, en Clos decideix per ell sol qui farà el pregó. ERC no està d'acord pel tema de l'idioma. No s'hi presenta com a acte de protesta (va enviar, crec, una regidora en representació). Em sembla una protesta força més cívica que l'altra.

6:00 p. m.  
Blogger Otger Cataló said...

Home que un membre de l'equip de govern a un nivell de primer tinent d'alcalde es negui a anar a un acte de l'Ajuntament del que ell forma part em sembla simplement una irresponsabilitat i una hipocresia política.

9:06 p. m.  
Blogger Unknown said...

No em sembla hipocresia política mostrar en públic (i argumentar-ho) la teva disconformitat amb una decisió que ha pres l'equip de govern del que formes part. Tampoc em sembla una irresponsabilitat demostrar amb la teva absència que no dones suport a aquella decisió. Per això hi ha tres partits i no un de sol. En tot cas, aquesta hipocresia política que tu dius no suposa silenciar a crits el discurs d'una persona. Que és del que jo em queixo. Tothom ha de tenir dret a queixar-se, però bordar no és una manera racional de fer-ho.

9:13 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home